<< wróć do głównej strony Blog'a
Kalendarze wykorzystywane do promocji firmy nie mogą jedynie dobrze wyglądać. Najważniejsze by oddziaływały na odbiorcę, pomagały osiągać zamierzone cele, a przy tym były użyteczne. Dlatego tak istotne jest, by właściwie dobrać je do branży i zadbać o ich wysoką skuteczność reklamową.
Kalendarze trójdzielne i jednodzielne – egzemplarze z dobrze widocznym kalendarium sprawdzą się w każdym biurze, urzędzie, szkole, domu, warsztacie itp. Oferują dostateczną ilość miejsca na drobne notatki, łatwo zaznaczyć w nich datę umówionych spotkań. Poza tym stanowią ładną dekorację o profesjonalnym charakterze. To najbardziej uniwersalna i bezpieczna wersja kalendarza, która przyda się dosłownie każdemu.
Kalendarze listwowane – odpowiednie dla osób, które zwracają uwagę na walory estetyczne, szukają praktycznego, unikatowego gadżetu. Wykonywane według indywidualnych projektów, zatem nie sposób znaleźć dwa identyczne. Cieszą się szczególnym zainteresowaniem właścicieli małych i jednoosobowych firm. Zasłaniają dużą powierzchnię ściany, więc mogą pomóc w szybkim i niedrogim ukryciu mankamentów.
Kalendarze książkowe – niezbędnik pracowników biurowych, przedsiębiorców, przedstawicieli handlowych. Przydadzą się osobom, które często chodzą na spotkania biznesowe, dużo planują, lubią być dobrze zorganizowane i mieć zawsze pod ręką wszystkie ważne zapiski. Dostępne w kilku wielkościach, w wersji z kalendarium dziennym bądź tygodniowym.
Kalendarze listkowe – można je rozdawać każdemu, ale najlepiej potencjalnym klientom, partnerom biznesowym lub kontrahentom, którzy nie wyrzucą ich do śmieci, lecz włożą do portfela lub wizytownika. Poręczne, w wygodnym, małym rozmiarze. Najlepiej opatrzyć je danymi kontaktowymi, by osoba, która je otrzyma, mogła z nich w każdej chwili skorzystać.
Kalendarze rozdawane klientom w ramach promocji biznesu mają realizować założone cele np. kreować wizerunek marki, zwiększać jej rozpoznawalność na rynku, generować większe zainteresowanie ofertą. O tym, czy tak się stanie, decyduje ich skuteczność, a tę da się poprawić. Jak to zrobić? Oto kilka sposobów.
Postaw na ładne zdjęcia – dużo chętniej sięgamy po produkty atrakcyjne wizualnie, takie, które nam się podobają. Postaraj się więc, by fotografia umieszczona na kalendarzu nie tylko nawiązywała do Twojego biznesu, ale i przyciągała wzrok. Wybierz zdjęcie dobrej jakości, o intensywnej, żywej kolorystyce. Niech będzie ozdobą produktu, a tym samym pomieszczenia, w którym zawiśnie na ścianie.
Zadbaj o przejrzystość – odpowiedni układ elementów sprawia, że na kalendarz patrzy się przyjemniej i zdecydowanie chętniej z niego korzysta. Przemyśl zatem jego projekt i przeanalizuj właśnie pod tym kątem. Chodzi przede wszystkim o to, żeby produkt wpisywał się w potrzeby użytkownika, czyli zapewniał mu dostateczną ilość miejsca na notatki, miał kompaktowe rozmiary, był łatwy „w obsłudze”, zachowywał idealny stan przez cały okres użytkowania. Oczywiście żeby taki opracować, musisz najpierw poznać wymagania grupy docelowej.
Wymyśl chwytliwy slogan – jeśli już masz hasło przewodnie dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności, to problem z głowy. Jeżeli jednak jeszcze nie powstało, spróbuj wymyślić coś krótkiego i łatwo zapadającego w pamięć. Bądź cierpliwy i stwórz kilka wersji, a potem wybierz najlepszą. Treść powinna nawiązywać do tego, czym się zajmujesz, kojarzyć się z zakresem świadczonych usług. Pamiętaj też, że jeśli jesteś poważnym przedsiębiorcom i chcesz trafić z przekazem do inżynierów, to nie sil się na zabawne teksty, bo z racji specyfiki zawodu mogą zostać odebrane jako mało profesjonalne. Mile widziane jest to natomiast, gdy działasz w branży kreatywnej, gdzie mocno ceni się nieszablonowe podejście.
Zminimalizuj ilość treści – kalendarz trójdzielny, jednodzielny czy listwowany to nie miejsce na duże ilości treści tekstowych. Najważniejsze są w nich dobrze widoczne kalendarium i dopracowana oprawa graficzna. Teksty też powinny się na nich pojawić, jednak w znikomej ilości. W zupełności wystarczy slogan, nazwa i adres firmy oraz dane kontaktowe. Ewentualnie możesz wymienić świadczone usługi, niemniej nie jest to konieczne. Użytkownik sam, po identyfikacji wizualnej i haśle przewodnim, powinien się zorientować, co oferujesz. Wystrzegaj się nachalności i przesady – reklama Twojej firmy ma być subtelna, nierzucająca się w oczy, ma działać podprogowo.