Koszyk: 0.00 zł (0)
>> idź do koszyka
Panel klienta
logowanie / rejestracja

Kalendarze, a branża i skuteczność reklamowa

<< wróć do głównej strony Blog'a

 

Kalendarze wykorzystywane do promocji firmy nie mogą jedynie dobrze wyglądać. Najważniejsze by oddziaływały na odbiorcę, pomagały osiągać zamierzone cele, a przy tym były użyteczne. Dlatego tak istotne jest, by właściwie dobrać je do branży i zadbać o ich wysoką skuteczność reklamową.
 

Jak dobrać kalendarz do branży?


Każdemu klientowi powinieneś wręczyć kalendarz maksymalnie dla niego użyteczny, bo tylko wtedy pojawi się szansa na to, że zacznie regularnie z niego korzystać. Jeśli uzna, że w zupełności spełnia jego oczekiwania, wybierze właśnie Twój i przestanie rozglądać się za innym. Aby tak się stało, powinieneś podarować mu produkt dopasowany do niego, jego potrzeb, a przede wszystkim do branży, w której działa. Komu i jaki kalendarz sprezentować?

 

 

 

 

 

Jak zwiększyć skuteczność reklamową kalendarza?

 

Kalendarze rozdawane klientom w ramach promocji biznesu mają realizować założone cele np. kreować wizerunek marki, zwiększać jej rozpoznawalność na rynku, generować większe zainteresowanie ofertą. O tym, czy tak się stanie, decyduje ich skuteczność, a tę da się poprawić. Jak to zrobić? Oto kilka sposobów.

 

Postaw na ładne zdjęcia – dużo chętniej sięgamy po produkty atrakcyjne wizualnie, takie, które nam się podobają. Postaraj się więc, by fotografia umieszczona na kalendarzu nie tylko nawiązywała do Twojego biznesu, ale i przyciągała wzrok. Wybierz zdjęcie dobrej jakości, o intensywnej, żywej kolorystyce. Niech będzie ozdobą produktu, a tym samym pomieszczenia, w którym zawiśnie na ścianie.

 

Zadbaj o przejrzystość – odpowiedni układ elementów sprawia, że na kalendarz patrzy się przyjemniej i zdecydowanie chętniej z niego korzysta. Przemyśl zatem jego projekt i przeanalizuj właśnie pod tym kątem. Chodzi przede wszystkim o to, żeby produkt wpisywał się w potrzeby użytkownika, czyli zapewniał mu dostateczną ilość miejsca na notatki, miał kompaktowe rozmiary, był łatwy „w obsłudze”, zachowywał idealny stan przez cały okres użytkowania. Oczywiście żeby taki opracować, musisz najpierw poznać wymagania grupy docelowej.

 

Wymyśl chwytliwy slogan – jeśli już masz hasło przewodnie dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności, to problem z głowy. Jeżeli jednak jeszcze nie powstało, spróbuj wymyślić coś krótkiego i łatwo zapadającego w pamięć. Bądź cierpliwy i stwórz kilka wersji, a potem wybierz najlepszą. Treść powinna nawiązywać do tego, czym się zajmujesz, kojarzyć się z zakresem świadczonych usług. Pamiętaj też, że jeśli jesteś poważnym przedsiębiorcom i chcesz trafić z przekazem do inżynierów, to nie sil się na zabawne teksty, bo z racji specyfiki zawodu mogą zostać odebrane jako mało profesjonalne. Mile widziane jest to natomiast, gdy działasz w branży kreatywnej, gdzie mocno ceni się nieszablonowe podejście.

 

Zminimalizuj ilość treści – kalendarz trójdzielny, jednodzielny czy listwowany to nie miejsce na duże ilości treści tekstowych. Najważniejsze są w nich dobrze widoczne kalendarium i dopracowana oprawa graficzna. Teksty też powinny się na nich pojawić, jednak w znikomej ilości. W zupełności wystarczy slogan, nazwa i adres firmy oraz dane kontaktowe. Ewentualnie możesz wymienić świadczone usługi, niemniej nie jest to konieczne. Użytkownik sam, po identyfikacji wizualnej i haśle przewodnim, powinien się zorientować, co oferujesz. Wystrzegaj się nachalności i przesady – reklama Twojej firmy ma być subtelna, nierzucająca się w oczy, ma działać podprogowo.

Zmień kategorię