<< wróć do głównej strony Blog'a
Każdy właściciel firmy, który udaje się na spotkanie biznesowe lub konferencję (na której może poznać potencjalnych klientów / kontrahentów) powinien mieć przy sobie kilkanaście wizytówek zawierających najważniejsze informacje o nim samym i jego przedsiębiorstwie. Dlaczego? Bo z ich pomocą można reklamować biznes, kreować wizerunek marki i utrwalać go w świadomości odbiorców. Ich wykonaniem może zająć się profesjonalna agencja lub drukarnia, jednak można je też zrobić samodzielnie. Jeśli wybierzecie drugie rozwiązanie, to koniecznie skorzystajcie z poniższych wskazówek.
• Projekt wizytówki powinno się wykonać w wybranym programie graficznym. Może to być Illustrator, CorelDRAW, Photoshop, czy też darmowy GIMP.
• Następnie należy określić jej rozmiar. Najpopularniejszy to 90 x 50 mm, niemniej spotyka się też te o wymiarach 85 x 55 mm.
• W trakcie pracy nad wizytówką trzeba uwzględnić spady, czyli kilkumilimetrowe odstępy od jej krawędzi (zazwyczaj każda drukarnia określa, ile ma wynosić margines, więc warto o to dopytać lub pobrać makietę, a taka powinna być dostępna do pobrania). Oczywiście umieszczanie w tych miejscach ważnych elementów jest wysoce niewskazane, ponieważ mogą zostać przycięte.
• Kolejna sprawa dotyczy prawidłowego rozmieszczenia treści. Z reguły logo i nazwa firmy znajdują się na samej górze, poniżej podaje się dane osobowe i zajmowane stanowisko, a pod nimi adres firmy i dane kontaktowe. Takie ułożenie sprawia, że wizytówka jest przejrzysta i czytelna. Warto dodać, że w zdecydowanej większości przypadków ma formę jednostronną, jednak w razie potrzeby część treści (np. opis firmy, wypunktowanie świadczonych usług) można umieścić na jej drugiej stronie.
• Dalej należy zastanowić się nad kolorem, w jakim zostaną wydrukowane treści. Kontrast między nimi a tłem powinien być duży, bo tylko wtedy tekst będzie dobrze widoczny i łatwy do odczytania. Najpopularniejsze rozwiązanie to druk czarnego lub granatowego tekstu na jasnym (przeważnie białym) tle. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by eksperymentować z innymi barwami, ale trzeba przy tym zachować umiar i kierować się rozsądkiem.
• Następny krok to dobór odpowiedniego rodzaju fontu. Powinien być w miarę prosty i nawiązywać do stylistyki logo. Właściwie wszystko zależy od rodzaju działalności, bo być może fonty, które są mniej czytelne będą sprawdzać się znakomicie do wyrażenia charakteru przedsiębiorcy.
• Przedostatnia rzecz to ewentualne uzupełnienie projektu nawiązujące do branży elementy graficzne. Trzeba stosować je z wyczuciem i dopasować do całościowego wyglądu wizytówki oraz znajdujących się na niej elementów. Oczywiście zalecamy oszczędność i przemyślane działanie, co gwarantuje doskonałe efekty.
• Natomiast na sam koniec, przed przesłaniem gotowego pliku do drukarni, powinno się jeszcze raz sprawdzić, czy wszystkie elementy właściwie umiejscowiono, a wizytówka odpowiada ogólnej koncepcji. Ponadto trzeba fonty na krzywe, ustawić paletę barw CMYK i zapisać projekt w formacie PDF lub TIFF. Poźniej należy skontaktować się z wybraną drukarnią (my również drukujemy wizytówki, więc serdecznie zapraszamy do kontaktu), dostarczyć jej projekt, określić ilość egzemplarzy oraz rodzaj wykończenia i czekać na realizację zamówienia.
Już wiecie, jak samodzielnie zaprojektować wizytówkę, niemniej zachęcamy was do tego, by w tej kwestii korzystać jednak z pomocy profesjonalistów, bo w ten sposób zaoszczędzicie mnóstwo czasu. Poza tym pracownicy drukarni, dzięki swojej wiedzy, umiejętnościom, kreatywności i znajomości aktualnych trendów, przygotują dla was oryginalne, atrakcyjne i spójne pod względem wizualnym z waszą marką produkty, więc naprawdę warto im zaufać.