Koszyk: 0.00 zł (0)
>> idź do koszyka
Panel klienta
logowanie / rejestracja

Projektowanie wizytówek – najważniejsze zasady

<< wróć do głównej strony Blog'a

 

Każdy właściciel firmy, który udaje się na spotkanie biznesowe lub konferencję (na której może poznać potencjalnych klientów / kontrahentów) powinien mieć przy sobie kilkanaście wizytówek zawierających najważniejsze informacje o nim samym i jego przedsiębiorstwie. Dlaczego? Bo z ich pomocą można reklamować biznes, kreować wizerunek marki i utrwalać go w świadomości odbiorców. Ich wykonaniem może zająć się profesjonalna agencja lub drukarnia, jednak można je też zrobić samodzielnie. Jeśli wybierzecie drugie rozwiązanie, to koniecznie skorzystajcie z poniższych wskazówek.

Wytyczne dotyczące projektowania wizytówek:
 

• Projekt wizytówki powinno się wykonać w wybranym programie graficznym. Może to być Illustrator, CorelDRAW, Photoshop, czy też darmowy GIMP.

• Następnie należy określić jej rozmiar. Najpopularniejszy to 90 x 50 mm, niemniej spotyka się też te o wymiarach 85 x 55 mm.


• W trakcie pracy nad wizytówką trzeba uwzględnić spady, czyli kilkumilimetrowe odstępy od jej krawędzi (zazwyczaj każda drukarnia określa, ile ma wynosić margines, więc warto o to dopytać lub pobrać makietę, a taka powinna być dostępna do pobrania). Oczywiście umieszczanie w tych miejscach ważnych elementów jest wysoce niewskazane, ponieważ mogą zostać przycięte.

• Kolejna sprawa dotyczy prawidłowego rozmieszczenia treści. Z reguły logo i nazwa firmy znajdują się na samej górze, poniżej podaje się dane osobowe i zajmowane stanowisko, a pod nimi adres firmy i dane kontaktowe. Takie ułożenie sprawia, że wizytówka jest przejrzysta i czytelna. Warto dodać, że w zdecydowanej większości przypadków ma formę jednostronną, jednak w razie potrzeby część treści (np. opis firmy, wypunktowanie świadczonych usług) można umieścić na jej drugiej stronie.

• Dalej należy zastanowić się nad kolorem, w jakim zostaną wydrukowane treści. Kontrast między nimi a tłem powinien być duży, bo tylko wtedy tekst będzie dobrze widoczny i łatwy do odczytania. Najpopularniejsze rozwiązanie to druk czarnego lub granatowego tekstu na jasnym (przeważnie białym) tle. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by eksperymentować z innymi barwami, ale trzeba przy tym zachować umiar i kierować się rozsądkiem.


 Następny krok to dobór odpowiedniego rodzaju fontu. Powinien być w miarę prosty i nawiązywać do stylistyki logo. Właściwie wszystko zależy od rodzaju działalności, bo być może fonty, które są mniej czytelne będą sprawdzać się znakomicie do wyrażenia charakteru przedsiębiorcy.

 Przedostatnia rzecz to ewentualne uzupełnienie projektu nawiązujące do branży elementy graficzne. Trzeba stosować je z wyczuciem i dopasować do całościowego wyglądu wizytówki oraz znajdujących się na niej elementów. Oczywiście zalecamy oszczędność i przemyślane działanie, co gwarantuje doskonałe efekty.


 Natomiast na sam koniec, przed przesłaniem gotowego pliku do drukarni, powinno się jeszcze raz sprawdzić, czy wszystkie elementy właściwie umiejscowiono, a wizytówka odpowiada ogólnej koncepcji. Ponadto trzeba fonty na krzywe, ustawić paletę barw CMYK i zapisać projekt w formacie PDF lub TIFF. Poźniej należy skontaktować się z wybraną drukarnią (my również drukujemy wizytówki, więc serdecznie zapraszamy do kontaktu), dostarczyć jej projekt, określić ilość egzemplarzy oraz rodzaj wykończenia i czekać na realizację zamówienia.

Już wiecie, jak samodzielnie zaprojektować wizytówkę, niemniej zachęcamy was do tego, by w tej kwestii korzystać jednak z pomocy profesjonalistów, bo w ten sposób zaoszczędzicie mnóstwo czasu. Poza tym pracownicy drukarni, dzięki swojej wiedzy, umiejętnościom, kreatywności i znajomości aktualnych trendów, przygotują dla was oryginalne, atrakcyjne i spójne pod względem wizualnym z waszą marką produkty, więc naprawdę warto im zaufać.

Zmień kategorię